Jak znaleźć pomysł na biznes? To pytanie bardzo często pojawia się w mojej skrzynce mailowej. To pokazuje, że chcecie próbować swoich sił w biznesie, ale nie do końca wiecie, gdzie skierować swoje kroki. Na rynku jest już taki zalew różnych produktów i usług, że nie wiadomo, jak trafić w niszę, która was wyniesie i w przyszłości zapewni zysk. Moja odpowiedź jest bardzo prosta – trzeba myśleć. Tyle teoria. W praktyce już jednak nie jest tak prosto, ponieważ myślenie to jedna z najcięższych prac. Nie każdy jest w stanie myśleć ogólnie i kreatywnie, tak żeby wymyślić sposób na biznes. Dzisiaj chcę ci przedstawić szablon, który zdecydowanie wskaże drogę, którą możesz zmierzać, żeby wymyślić swój biznes. Pokażę też, na jakich fundamentach on musi powstać.
Ten materiał możesz obejrzeć w formie video lub przeczytać transkrypcję nagrania poniżej.
Określ, co lubisz robić. Niech biznes wiąże się z twoją pasją.
Najważniejsze to określić, co lubisz robić. Nie musi to być twoja pasja. Praca, którą wykonujesz, musi jednak sprawiać ci przyjemność i przynosić satysfakcję. Może jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie? Spróbuj na tej podstawie zbudować biznes – na tym, co lubisz albo co chciałbyś robić i co będzie przynosić ci dużą satysfakcję. Swój biznes będziesz budować dni, miesiące i lata, więc niezwykle ważne jest, żebyś po prostu to lubił. Powinieneś chodzić do pracy z przyjemnością, rozwijać swój biznes z przyjemnością i pomagać ludziom z przyjemnością. To jest więc kluczowe. Jeśli bowiem będziesz próbował zbudować biznes na czymś, czego w ogóle nie czujesz, stracisz motywację już na początkowym etapie, gdy jest bardzo dużo pracy. Zarzucisz swój pomysł, bo stwierdzisz, że to było głupie posunięcie. Potem wrócisz do pracy na etacie.
Według mnie kluczem jest więc określenie, co lubisz robić albo czym chciałbyś się w przyszłości zajmować.
Znajdź problem. To pomoże w tworzeniu firmy.
Gdy już określisz, co lubisz w życiu robić i czym naprawdę chciałbyś się zajmować, postaraj się zdefiniować problem, który występuje w tym obszarze. Uwierz mi – to nie musi być żadna innowacja, bo nie musisz wymyślać drugiego Facebooka. W każdym obszarze są jednak jakieś problemy do rozwiązania. Przeanalizuj więc rynek i firmy, które zajmują się czymś podobnym, i zobacz, z jakimi problemami się borykają. Przyjrzyj się na przykład opiniom na temat ich produktów. Odkryj ich słabe punkty. Krótko mówiąc, postaraj się wyłuskać problem, który możesz rozwiązać. Ważne jest, by nie tworzyć takiego samego biznesu jak istniejące, a potem konkurować ceną, ale żeby spróbować rozwiązać coś, z czym nikt jeszcze nie umie sobie poradzić albo z czym radzą sobie tylko nieliczni.
Dzięki temu, wchodząc na rynek, będziesz oferować coś, czego jeszcze nie ma. To nie musi być jednak konkretny produkt. Może to być cała otoczka. Firmy mają na przykład określone zasady zwrotu – ty zaproponuj coś innego. Zobacz, jak tutaj działają chociażby Zalando lub inne tego typu firmy. Przeszli całkowicie do internetu i oferują darmowe zwroty. Jest to coś innowacyjnego w przypadku produktów, które istnieją już przecież setki lat. Wymyślili jednak pewien schemat w swoim biznesie, który jest totalnie innowacyjny, i tym wyróżniają się na rynku i go podbijają.
Szukaj więc małych luk, które możesz wypełnić, pewnej niszy rynkowej czy zapotrzebowań swoich potencjalnych klientów.
Stań się ekspertem swojego biznesu.
Bardzo ważne jest, abyś stał się ekspertem w tym, co robisz. Szkol się, czytaj książki, rozwijaj się w wybranym obszarze, żebyś był autorytetem. Kiedy będziesz rozmawiać z klientami, oni będą wiedzieli, że faktycznie czujesz ten temat. Będą widzieć, że wiesz, o czym mówisz. Będziesz dla klientów przedsiębiorcą z krwi i kości, który zjadł zęby na swoim biznesie, cały czas się edukując. Powinieneś stale rozwijać siebie i swoją pasję, nawet jeszcze zanim założysz biznes. Chodzi o to, abyś był po prostu najlepszy w swojej dziedzinie.
Książka “ZAWÓD: PRZEDSIĘBIORCA Sztuka tworzenia biznesu”
Jak zbudować i rozwinąć firmę od zera. Praktyczny poradnik krok po kroku.
“Zawód: Przedsiębiorca. Sztuka tworzenia biznesu” to pozycja, która powstała na bazie mojego kilkuletniego doświadczenia w biznesie. Pierwsze kroki w roli przedsiębiorcy są trudne. Sama długo błądziłam po omacku, przez co nie wszystko wyszło tak jak sobie zaplanowałam. Z dzisiejszej perspektywy wiem, że wielu błędów mogłabym uniknąć, gdyby ktoś w prosty sposób powiedział mi jak to zrobić.
Aktualnie prowadzę dwie firmy w różnych branżach i cieszę się, że udało mi się dotrzeć do miejsca w którym jestem. Nic nie równa się z wolnością, którą daje własny, dochodowy biznes.
Zamów książkę i dowiedź się jak przygotować się do roli życia, którą jest bycie przedsiębiorcą.
Sposób na biznes, przedsiębiorstwo , tworzenie firmy.
Jeśli lubisz to, co robisz, i jesteś w tym ekspertem, możesz rozwiązywać cudze problemy lub zaspokajać potrzeby innych. To jest sposób na biznes! Jeśli jesteś w stanie pomóc ludziom, a w dodatku pokażesz, że sprawia ci to przyjemność i masz ogromną wiedzę z tym związaną, to bardzo chętnie ci zapłacą. Dlaczego? Ponieważ nie będziesz nachalnym sprzedawcą, który chce wyłącznie wcisnąć swój produkt. Będziesz za to w stanie swoim klientom doradzić i przekazać fachową wiedzę na temat produktu czy usługi. Ludzie poczują, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i zechcą kupować właśnie od ciebie. Nie od konkurencji, ale od ciebie, bo ty wiesz, co robisz, i wiesz, czym się zajmujesz. Klienci będą ci ufać, ponieważ będą pewni, że to, co oferujesz – nawet jeśli trzeba będzie więcej zapłacić – będzie dla nich przydatne. Proste, prawda?
Pamiętaj, że stając się ekspertem, stajesz się również doradcą. Przestajesz być kolejnym ze zwykłych sprzedawców, których większość z nas przecież nie lubi. Jeżeli sprzedawca na siłę wciska produkt, od razu czuć, że nie chodzi mu o nasze dobro, o to, by produkt rzeczywiście miał zastosowanie i się sprawdził. On chce po prostu dokonać kolejnej sprzedaży i zarobić pieniądze. I najlepiej, jeżeli już więcej klienta nie zobaczy, chyba że po to, by móc jeszcze wcisnąć jakiś upselling.
Twoi klienci będą za to czuć, że ty im nie chcesz nic sprzedać, ale chcesz im pomóc. A za pomoc bardzo chętnie klient zapłaci.
Biznesownik
Kolejny autorski planer jest już dostępny. Tym razem jest to Biznesownik w którym możesz zacząć planować i notować w dowolnym dniu w roku, bo nie jest kalendarzem. Zawiera 93 strony z harmonogramem dnia i datą do wpisania.
Dobry biznes nie może czekać do kolejnego roku. Zacznij go rozwijać już dziś.
Jest to produkt stworzony dla właścicieli biznesu oraz osób, które planują otworzyć swoją firmę. Zgrabny planer w żywiołowych wiosenno-letnich kolorach zmobilizuje Cię do działania. Znajdziesz w nim mnóstwo miejsca na notatki, dzięki czemu nie umknie Ci już żaden pomysł.
Planer zamknięty jest w twardej, miłej w dotyku oprawie. Zawiera aż 242 strony z wysokiej jakości białego papieru, idealnego do robienia licznych zapisków.
Clou biznesu
Próby sprzedania czegoś za wszelką cenę, mimo że klient czuje, iż produkt tak właściwie nie jest mu potrzebny, robią złe wrażenie. Widać wtedy, że sprzedawca chce tylko zedrzeć pieniądze. Nie obchodzi go, co sprzedaje. Po prostu musi nastąpić sprzedaż, żeby cyferki w tabelce się zgadzały, a przede wszystkim kwota na jego pasku wypłaty. Dlatego bycie doradcą daje przewagę – ty nie musisz sprzedawać, bo ludzie sami od ciebie chcą kupować, sami chcą zostawić ci pieniądze.
I to jest tak naprawdę clou biznesu – musisz mieć misję oraz chęć pomagania ludziom. Oni wtedy z życzliwością będą zostawiać u ciebie pieniądze. Będą wdzięczni za to, że im pomagasz i że mogą ci zapłacić za tę pomoc.
Proste!